23948sdkhjf

Kvickly i Stenløse på nyt spor

Omlægninger medførte stigning i omsætningen på 22 procent
Hos Kvickly i Stenløse har varehuschef Niels Hjermind haft travlt, siden han tiltrådte på posten i november 2014.

Og travlheden har båret frugt - varehuset oplevede sidste år en vækst i omsætningen på 22 procent, skriver fagbladet Butikslederen.

Blandt det, som Niels Hjermind har brugt en del tid på, er butikkens vareoplæg.

Efter at have arbejdet i varehuset i nogle måneder undrede det ham, at mange kunder spurgte om, hvor de kunne finde varer. De lå åbenbart ikke, som kunderne forventede.

- Derfor begyndte vi at se på vareoplægget. Vi havde for eksempel to sæsontorve i food-afdelingen, hvor varerne i 40 ud af 52 uger var nonfood. Det var ikke optimalt, at medarbejdere befandt sig i den anden ende af butikken, når der var spørgsmål til nonfood-varer. Vi kunne også konstatere, at selv om der var vækst i kød, så var der ikke en tilsvarende vækst i salget af samhørige varer. Desuden fik vi ikke nok ud af vores vinafdeling, forklarer Niels Hjermind til Butikslederen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.189